CRM היא מערכת שמטרתה העיקרית היא שיפור הקשרים בין הלקוחות הקיימים ומציאת לקוחות נוספים תוך ארגון המידע. איך עושים זאת בצורה הנכונה ביותר?
מהו CRM?
CRM או בשמו השני "ניהול קשרי לקוחות", היא סוג של תוכנה שמסייעת לעסקים מכל הסוגים לנהל, לעקוב ולארגן את הקשרים ומערכות היחסים שלהם עם כל הלקוחות. מערכת CRM איכותית תוכל לעזור לכם לאחסן את כל הנתונים החשובים של הלקוחות הנמצאים בעסק שלכם, לעקוב אחר רישומי רכישה תוך הוספת הערות על מכירות, כשלכל הפעולות מטרה אחת – ייעול תהליכי המכירה והשיווק ושיפור שירות הלקוחות שלכם בכל צעד קטן בעסק. מערכת ה-CRM פועלת על ידי מעקב יומי אחר ההתנהגויות והפעולות של הלקוחות הנוכחיים שלכם, או לקוחות שמסומנים כלקוחות פוטנציאליים. כל זאת קורה דרך אתר העסק שלכם, דרך המדיה החברתית לדוגמת פייסבוק ואינסטגרם וכמובן קמפיינים שיווקיים הנשלחים בדואר האלקטרוני. CRM תעזור לכם להבין יותר טוב את קהל הלקוחות שלכם, בעזרת כלים, טכנולוגיה מתקדמת וטכניקות שיעזור לכם בכל שיווק.
איך מערכת CRM תעזור לעסק שלי?
תוכנת CRM היא העוזר הקטן שלכם שתבטיח שהתנהלות העסק שלכם הולכת לכיוון הנכון. אבל איך זה קורה?
1. שירות לקוחות משופר – לתוכנת ה-CRM המודרנית ביותר יש המון פונקציות מעולות שיכולות לעזור לכם בשיפור העסק, אבל הדבר שהכי טוב בה הוא הפונקציה לשיפור היחסים העסקיים עם הלקוחות שלכם. CRM מנהל את כל אנשי הקשר שלכם איתם אתם עובדים, אוסף מידע חשוב ורלוונטי על לקוחות כמו נתונים דמוגרפיים, רשימת רכישות אחרונות, אוסף של הודעות ממגוון הערוצים, כל זאת כדי להבטיח שיש לכם את כל מה שאתם צריכים כדי לנהל את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. כל המידע שתצטרכו על אותו הלקוח יהיה נגיש עבורכם ואתם תוכלו תוך שנייה לספק חווית קנייה טובה יותר, שתעזור להגביר את שביעות הרצון של הלקוחות שלכם.
2. הגדלת המכירות – כל עסק יודע ורוצה להגיע למצב בו המכירות שלו רק עולות. CRM יוכל לעזור לכם לייעל את תהליכי המכירה שלכם, לבנות גרף מכירות שרק ימשיך לעלות, להפוך משימות שעשיתם באופן ידני לאוטומטיות – דבר שיגדיל את המכירות שלכם וישפר את הפרודוקטיביות של העובדים. לא משנה אם אתם עסק גדול או קטן – CRM לעסקים קטנים יעזור לכם לבסס את תהליך המכירות שלב אחר שלב באופן כזה שתוכלו לסמוך עליו בכל פעם, גם כשמתעוררות בעיות ועם עליית המכירות תוכלו להפוך לעסק גדול ומצליח במהירות. CRM יוכל לעזור לכם להעריך את כל הביצועים, לעקוב אחר המכסות והיעדים של העסק וכמובן לבדוק את ההתקדמות של העובדים שלכם בכל אחד מהפרויקטים הנתונים.
3. ניתוח נתונים מפורט – כשיש לכם מידע רב על הלקוחות שלכם זה מעולה, אבל מה קורה כשלא יודעים מה לעשות עם אותו המידע? מזל שתוכנת הCRM יודעת מה לעשות בכל צעד בדרך לעתיד יותר טוב. לתוכנת CRM יש יכולות אנליטיות מובנות בכל הקשר לנתונים, לפעולות ומדדים שיכולים להיות מובנים לכל אחד. אחד הדברים שתוכלו לראות הוא שיעורי הקליקים באתר שלכם ומידע דמוגרפי שיאפשר לכם להבין – האם הקמפיין עליו אתם עובדים הולך בדרך הנכונה להצלחה, או שיש צורך לשפר אותו ולבצע אופטימיזציה בהתאם.
4. יעילות העבודה – שימוש בטכנולוגיית אוטומציה שיווקית, היא משהו שתוכנת CRM עושה במהירות. התוכנה תזרז משימות שיכולות לרדת בסדר העדיפויות כמו קמפיינים קטנים ותיצור זמן פנוי לעובדים שיכולים להתמקד בעבודה יותר חשובה שרק אנשים יכולים להתמודד איתה, כמו יצירת תוכן – דבר שCRM עוד לא למד לעשות. כך תוכלו להבטיח ששום משימה לא תלך לאיבוד. דבר נוסף שתוכלו להיות עליו בבקרה הוא לוח הביצועים של התהלכים העסקיים שלכם ולבדוק איך אפשר לשפר את יכולות העבודה שלכם.
עסקים שבבעלותם צוות העובד עם CRM הם אלו שהבינו את המהלך. בזכותם תוכלו לטפח ולשפר את העסק שלכם, לעקוב אחר אינטראקציות בין הלקוחות לעובדים, לעקוב אחר מחזור המכירות כל זאת תוך מבט רחב על חוויית לקוח עקבית ויותר טובה. אם עוד אין בבעלותכם תוכנת CRM, נמליץ לכם לשקול להשתמש באחת כזאת כדי לשפר את איכות העסק שלכם.