טיפים לשיפוץ ועיצוב מטבח קטן

עיצוב ושיפוץ מטבח

אנחנו רגילים לצפות בפרסומות או לעיין בקטלוגים שבהם מככב המטבח הגדול, המינימליסטי והיוקרתי, עם המון שטח ומרחב תמרון. ברור שמטבח שכזה הוא השאיפה של כולנו בעת השיפוץ, אבל מה עושים כשגודל המטבח שלנו קטן בהרבה ונראה שהאפשרויות לחדש אותו מוגבלות?
אמנם המטבח הקטן שלכם לא יוכל להתחדש הפעם באי נפרד או ביצירת גודל משמעותי, אבל הוא עדיין יכול לשמור על התחכום והחדשנות שלו על ידי מספר רחב של טריקים ופתרונות עיצוביים. למזלנו, בעולם שבו כל אדם מתחבר לסגנון עיצובי אחר, כמות האפשרויות גדולה ומתאימה גם לחללים קטנים במיוחד.

ניצול המרחב בין ארונות הגובה לתקרה

בתים קטנים זקוקים לשטח אחסון שלא נופל בהכרח משטחי האחסון בבתים רחבי ידיים. ועם זאת, כששטח המטבח מוגבל יהיה קשה ליצור פתרונות חדשים ברמת הבנייה. אז מה עושים? מנצלים עד המקסימום את כל שטח הקירות עד לקו התקרה. במצב כזה שטח הארונות כפול, השימוש במטבח מתייעל וכך גם היכולת להשתמש באשליית גודל טובה כמו חיפויי זכוכית או תאורה על גבי הארונות העליונים.

פינה שתהפוך לפנינה

מטבחים שתוכננו בצורת ר' או ח' מייצרים פינות ש"משרטטות" את מראה המטבח ומעניקות לו את הטון והגימור המדויקים. כאשר אזור הפינה איננו מנוצל מכיוון שבאופן טבעי הוא פחות נגיש, אתם מפספסים פוטנציאל אדיר להעניק לחלל מראה מרשים ומעוצב יותר, כמו גם את האפשרות לנצל אותו לאחסון נוסף. כיום יש מגוון רחב של אפשרויות שיתאימו לפינה הרחוקה של המטבח, כמו מתקן סל אוורירי שבו אפשר לאחסן כלים ומוצרים יבשים, תריסים עליונים שמגיעים במראה מודרני ומעוצב, פתרונות פרזול שיוכלו להתאים לכם, חלוקה פנימית לתאים קטנים יותר ועוד.

משחק הצבעים הבהירים

אם אתם מעוניינים לבצע שיפוץ מטבח במחיר משתלם אבל לטפל בבעיית הגודל, מומלץ שחלל המטבח יכיל כמה שיותר שימוש בצבעים בהירים כמו גווני הלבן, השקוף והאוף ווייט למיניהם. בחרו בקרקמיקה, משטח עבודה וחזית ארונות בעלי צבעים בהירים או רכים במיוחד או השתמשו בחומרי גלם שיתאימו ליצירת אשליית גודל טובה כמו זכוכית ושיש. גם צבע הקיר או הטפט יצטרכו להיות בהירים על מנת לתרום לתחושה נינוחה ואוורירית יותר. אם אתם מעוניינים בטאצ' אישי מיוחד, תוכלו לשלב משחק בין אזורים גדולים ובהירים לבין קטנים וכהים, מה שעשוי ליצור מראה מתוחכם אך מאוזן למדי.

מודולריות – זה סוד הקסם

כיום בעולם עיצוב המטבחים נהוג לדבר על מטבחים מודולריים וארגונומיים. אלו הם מטבחים שמותאמים ככף היד למשתמשים בהם ומסייעים להם להתנהל במטבח בצורה הנוחה והחלקה ביותר. זוהי הנקודה שבה כל מטבח קטן יכול לזרוח, מכיוון שאפשר לייצר בו פתרונות מודלריים רבים כדי להקנות גודל מוצלח: מגירה שהופכת לדלפק אכילה ואירוח, שולחן הגשה על גלגלים, אי עבודה נפרד שניתן לשלוף בעת הצורך ועוד.

שימוש בארונות חלקים ומבריקים

המטבח הקטן הופך לעמוס מראה ככל שכמות הארונות בו רבה יותר והם מלאים בעיטורים, קשקושים וגם ידיות בעלות גודל מאוד דומיננטי. השיפוץ הוא זמן טוב לשקול מחדש את מראה הארונות שיוצרים אשליית גודל מוצלחת: ארונות אלומיניום בגוון מבריק, ארונות רוחב עם גימור זכוכית חלבית, ויטרינה שקופה מזכוכית וכו'. אם אתם מעוניינים לרכוש ארונות סטנדרטים על מנת להוזיל את מחיר השיפוץ, תוכלו לכסות אותם בטפטים מבריקים שיצרו עבורכם את אותו האפקט.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

שווק באינסטגרם

אינסטגרם הפכה במהירות מאפליקציית שיתוף תמונות פשוטה לפלטפורמת שיווק רבת עוצמה. עם יותר ממיליארד משתמשים, זה כבר לא ערוץ שיווק אופציונלי, אלא חובה לעסקים. פוסט

הקשר בין אמן חושים לאמנות

          הפוסט בבלוג חוקר את מערכת היחסים המורכבת בין קוסם לעולם האמנות. הוא מתעמק כיצד שני השדות הנראים שונים אלה מצטלבים

איזון סוכרת

סקירה זו מספקת ניתוח מעמיק של סוכרת וכיצד ניתן באמת לאזנה, תוכנית מקיפה המקדמת אורח חיים מתאים לניהול סוכרת אופטימלי. זה כולל תזונה מאוזנת, פעילות

איך לבחור חנות בגדי ים?

בחירת חנות בגדי הים הנכונה יכולה להיות משימה לא פשוטה, במיוחד עם המגוון העצום של האפשרויות הזמינות הן באינטרנט והן במצב לא מקוון. פוסט זה