ירושה ושלום בית – כך תצאו מזה בשלום

צו ירושה

לא תמיד ירושה מובנת מאליה. לא תמיד היא מתבצעת על פי חוק. יש מקרים שבהם אנשים מתחשבנים באמצעותה, מבקשים להפקיע את חלקו של מי שאמור להיות בין היורשים ולנשלו מהירושה. הדברים עלולים להסתבך במקרים שבהם המוריש הוא בעל רכוש רב, מה שעלול לגרום למצב שבו אנשים שונים רואים עצמם יורשים פוטנציאליים, כדי לזכות בפרוסה מהעוגה…

כאשר קיימת צוואה כתובה, שהוכנה מבעוד מועד הדברים פשוטים יותר.  הצוואה מתקיימת כסדרה על פי המפתח שקבע המוריש. בהעדר צוואה כתובה, על מנת לחלק את הרכוש שנותר יש להגיש בקשה לצו ירושה. הוצאת צו ירושה מאפשרת לשנות את הסדר הקבוע בחוק. על מנת לתת לו תוקף- יש להגיש צו ירושה באופן חוקי, תקין, כמתחייב על פי חוק. יש  להקפיד על הגשת המסמכים הנדרשים כשהם כתובים היטב, ללא שגיאות.

מטרתו של צו ירושה

אשר יש צורך להוציאו כאשר מנוח לא מותיר אחריו צוואה, היא להצהיר באופן רשמי על זהות היורשים ועל חלקו של כל אחד מהם בעיזבון. יש מי שבוחרים להגיש בקשה לצו ירושה באמצעות עורך דין המתמחה בנושא. טיפול איש מקצוע בבקשה עשוי לאפשר לבעלי העניין להשיג את מבוקשם באופן קל יותר מאשר הגשת הצו בלעדיו.

יתרון נוסף בשכירת שירותיו של עורך דין לענייני ירושה על מנת לטפל בנושא הוא בקיאותו בכל הפרטים. ייעוץ שלו עשוי למנוע טעויות והארכת הטיפול בנושא. לפעמים הפרטים הקטנים, השוליים לכאורה, הם החשובים.

על פי הסדר, לאחר בדיקה מקדמית של הבקשה מתפרסמת בעיתונים הבקשה לקבלת צו הירושה על מנת לאפשר למי שעשויים להיות בעלי עניין להגיש התנגדות. במידה שמוגשת התנגדות למתן צו ירושה, רשם התיק מעביר את הנושא לטיפול בבית המשפט הדן בענייני משפחה. הוא דן בה ומקבל החלטה האם לתת את צו הירושה או לסרב לבקשה.

עיכוב בהוצאת הצו

חשוב לדעת כי גורמים שונים עלולים לעכב את הטיפול בבקשה להוצאת צו ירושה – מהם מהותיים מהם טכניים. הכדאיות והתועלת הגלומים בשכירת שירותו של עורך דין לענייני ירושה אינה מוטלת בספק, בעיקר בגלל היות הנושא טעון וסבוך מבחינות ומהיבטים שונים. דווקא מאחר ש"הכול נשאר במשפחה"- אם במירכאות ואם בלעדיהן- נדרש טיפול מושכל, זהיר, וזאת על מנת לא לגרום להחרפת יחסים טעונים ולהרחבת סדקים ביחסים לכלל שבר. יש חיים אחרי הצוואה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

איתור תיק בניין בוועדה המקומית

סקירה זו בוחנת את ההכרח באיתור תיק בנייה בתוך הוועדה המקומית, תוך פירוט נכסי המידע המגוונים שיש בו, משמעותו לבעלי עניין שונים ותהליך קבלתו. עוד

שווק באינסטגרם

אינסטגרם הפכה במהירות מאפליקציית שיתוף תמונות פשוטה לפלטפורמת שיווק רבת עוצמה. עם יותר ממיליארד משתמשים, זה כבר לא ערוץ שיווק אופציונלי, אלא חובה לעסקים. פוסט

הקשר בין אמן חושים לאמנות

          הפוסט בבלוג חוקר את מערכת היחסים המורכבת בין קוסם לעולם האמנות. הוא מתעמק כיצד שני השדות הנראים שונים אלה מצטלבים