טיפול בשפכים בעזרת בורות שומן ובורות ספיגה

בור שומן ובור ספיגה

עם כניסת שפכים למפעל הטיהור מטפלים בשיטות טיפול פיזיות וביולוגיות. שלבי הטיפול השונים נקראים טיפול ראשוני, משני ושלישוני. הטיפול הראשוני הוא מכני (שקוע) והטיפול המשני ביוכימי (הפעלת בוצה ביובית לעיכול).

טיפול שלישוני נועד לסנן חומרים מזינים ופסולת מבלי לפגוע במערכות אקולוגיות שבריריות

והמי שפכים עוברים סינון נוסף בלגונה או במיכל כדי להסיר חומרים מזינים נוספים. לאחר מכן מטפלים בשפכים ברמה גבוהה בכדי להחלים ולמחזר את המים. במהלך הטיפול הראשוני, הביוב מכיל ריכוזים משמעותיים של פסולת אורגנית תלויה ואלה, כמו גם מים המכילים ריכוזים גבוהים של קוליפורמים צואתיים ומיני חיידקים אחרים.

ברוב הערים חלק ממי שפכים תעשייתיים מוזרמים למתקני טיהור שפכים

לטיפול מראש במפעלים כדי להפחית את הזיהום. מערכות ביוב ובורות ספיגה הן לרוב ביוב מעורב, בהן הן מתעלות ביוב עירוני ומי גשמים למתקן הטיהור. שפכים מוזרמים למערכת הביוב הכוללת ביוב, צינורות, משאבות, מתקני מסוע וטיפול בשפכים וכן כניסות.

שפכים כולל פסולת ביתית משירותים נוזליים

חדרי אמבטיה, מקלחות וכיורי מטבח, מושלכים למערכת הביוב. טיפול ראשוני בטיפול ראשוני, האגירה מאוחסנת באגן שבו הבוצה המוצקה מתיישבת ושמן או חומר קל עולה כלפי מעלה. ברגע שמסירים שכבה זו, הנוזל שנותר נשלח לאחר הטיפול. לאחר מכן מסירים את האחרון, כמו גם כל הנוזלים שנותרו שנכנסו לאגן שלאחר הטיפול.

מים נשפכים לכבישים

מרזבים, נכסים מסחריים, מדשאות ושבילי כניסה, ומביאים פסולת של בעלי חיים, חומרי הדברה, דשנים, נזילות, נוזלי רכב, שאריות רפידות בלם ואשפה כללית שמסתיימת על החוף. באזורים עם מערכות ביוב משולבות, ניתן לטפל במים לפני שהם נכנסים למים המקבלים, כמו למשל החוף המועדף עליכם.

מים פנימיים עוברים דרך סדרת צינורות המכונה מערכות אוספים למפעלי טיהור שפכים לטיפול ובסופו של דבר לשטיפה

המים מתאדים כשהם מתנקזים מהכבישים ונכנסים לתעלות מי הגשמים שלנו לבריכות מעצר, שם הם מוחזקים ומוזנים לשטיפת המכוניות. אם לא מטפלים במים בניקוז מי גשמים הם נכנסים ללא טיפול לשטיפת המכוניות ומובילים כימיקלים ושמנים לרחובות, המדרכות והאגמים שלנו, שם הם עלולים לפגוע בצמחים, דגים ומינים אחרים כולל אותנו.

טיפול בשפכים

הוא פינוי מזהמים ממי שפכים עירוניים ביתיים המכילים שפכים ביתיים ותעשייתיים כמו מסעדות לדוגמה המחזיקים בורות שומן. מספר מתקני טיהור ברחבי העמק פועלים יחד על מנת להבטיח שטיפה בשפכים ציבוריים כדי להגן על בריאות הציבור, הסביבה ואיכות המים במורד הזרם. שירותי הטיפול בשפכים אחראים על איסוף יעיל, טיפול והזרמה של שפכים בקהילה

הסוכנות להגנת הסביבה מעריכה כי 10 עד 20 אחוזים ממתקני הטיפול בשפכים העירוניים הקטנים בארצות הברית אינם מתפקדים כראוי

וסוכנויות איכות המים הממלכתיות זיהו מערכות לטיהור שפכים פגומות כאיום השני בגודלו על איכות המים לאחר מיכלי אחסון תת קרקעיים. טיפול לקוי בשפכים, בשילוב עם טיפול לא יעיל במי שתייה, הביא לבעיות זיהום קשות ביישובים כפריים רבים.

הטיפול בשפכים השתפר מאז העברתו של חוק מים נקיים לפני למעלה מארבעה עשורים, מה שאפשר לעיריות ברחבי הארץ לטפל ולשפך מי שפכים מבלי להזריק מזהמים למימי הארץ המזיקים לדגים, חיות בר ובני אדם.

אגרגטים מסוימים

כגון מערכות אירוביות סילוניות, משתמשים באוורור מתקדם לעיכול שפכים. מערכות אירוביות אחרות משתמשות בתרבויות צפות של מיקרואורגניזמים לטיפול בשפכים. מכיוון שה- BOD גבוה יותר מהחמצן הזמין הנצרך על ידי מי שפכים גולמיים, מפעלי טיפול אירובי נועדו לספק חמצן נוסף לשפכים הגולמיים בכדי לשמור על תהליך האירובי.

תהליך ה- BNR משתמש בחיידקים בתנאים שונים בכמה טנקים כדי לעכל זיהומים במים. העיקרון הוא להשתמש ביחידת אמפידרום כחלק או כחלק מכור אצווה לתהליך הטיפול.

תחנת הטיפול בשפכים מחוברת למערכת המים המעורבת בהסדר עוקף עם המתקן הראשי לטיהור שפכים

משמעות הדבר היא כי ניתן לעקוף מתקני טיפול משניים ושלישי במקרה של גשם כבד כדי להגן עליהם מפני עומס הידראולי, וכי ניתן לספוג תערובת של מי שפכים ומי גשמים לטיפול ראשוני.

מערכת לטיפול בשפכים

בין אם זו מערכת טיפול בשפכים רגילה או טכנולוגיית טיפול מתקדמת, מבקשת ליצור סביבה ביוכימית ספציפית לשליטה בתהליך הטיפול בשפכים. סביבות שונות מעודדות צמיחה של אוכלוסיות שונות של מיקרואורגניזמים, מה שבתורו משפיע על יעילות המוצר הסופי ועל השלמות הטיפול בשפכים.

לדוגמה טיפול מקדים במי שפכים תעשייתיים

נועד למנוע מכימיקלים רעילים להשפיע על תהליכים ביולוגיים, ולכן השימוש במתקני טיהור שפכים הפך להכרח. למעשה, טכנולוגיות הטיפול בשפכים הן כה מתקדמות עד כי ניתן היה להוציא לחלוטין מזהמים ממי שפכים. עם זאת, זה יקר ורמת טיפול כה גבוהה אינה מוצדקת.

צנרת ביוב שמתחילה נמוכה ונמשכת נמצאים בעומק של עד 12 מטר בראלי

בדומה למערכת הרכבת התחתית בעיר ולא הרבה תשתיות אחרות. צינורות הביוב החדשים, אינם מזהמים את האדמה ואינם מזהמים את בארותיהם. הם לא מתנקזים הרבה יותר ממה שהנחלים יכולים לספוג.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

איתור תיק בניין בוועדה המקומית

סקירה זו בוחנת את ההכרח באיתור תיק בנייה בתוך הוועדה המקומית, תוך פירוט נכסי המידע המגוונים שיש בו, משמעותו לבעלי עניין שונים ותהליך קבלתו. עוד

שווק באינסטגרם

אינסטגרם הפכה במהירות מאפליקציית שיתוף תמונות פשוטה לפלטפורמת שיווק רבת עוצמה. עם יותר ממיליארד משתמשים, זה כבר לא ערוץ שיווק אופציונלי, אלא חובה לעסקים. פוסט

הקשר בין אמן חושים לאמנות

          הפוסט בבלוג חוקר את מערכת היחסים המורכבת בין קוסם לעולם האמנות. הוא מתעמק כיצד שני השדות הנראים שונים אלה מצטלבים